Galați
Nod logistic pe Dunăre pentru transbordare, depozitare și operațiuni transfrontaliere





Prezentare generală
Terminalul, construit de Grupul Unicom în 1993, asigură legătura între țările fostei CSI, care utilizează ecartament larg, și țările europene cu ecartament normal, fiind totodată un punct de conexiune cu partea maritimă a Dunării.
Terminalul este situat în Galați, pe malul Dunării, la 2 km de stația vamală Giurgiulești, și la 1,5 km de stația feroviară Galați Larga, care primește vagoane din Republica Moldova.

Infrastructură
Suprafață teren: 55.000 m²
Utilități
- Electricitate (stație proprie de transformare)
- Apă (puț propriu)
Facilități
- Lungime mal acces Dunăre: 300 m
- 3 pontoane pentru acces nave
- Echipamente pentru încărcare/descărcare de pe/in nave către/de pe mal
- Echipamente pentru transvazare vagon/vagon sau vagon/autovehicul pentru diverse produse
- Linii feroviare industriale, lungime totală construită: 1.600 m, din care:
- ecartament normal: 1.000 m
- ecartament larg: 600 m
- Linii de ecartament normal și larg încalicate, pentru orice tip de vagoane
- 3 cântare pentru vehicule grele
- 2 cântare feroviare pentru vagoane cu ecartament normal și larg
- Acces feroviar (3 porți)
- Acces rutier (3 porți)
- Acces fluvial (Dunăre)
- Securitate terminal 24/7
- Sistem de supraveghere video
- Sistem de iluminare

Servicii
- Transvazare și depozitare produse lichide, semilichide și gazoase, cu sau fără preîncălzire
- Transbordare cereale
- Alimentare (bunkering) a navelor fluviale
- Cântărire vagoane cu ecartament normal și larg
- Cântărire camioane
- Depozitare în regim vamal pentru beneficiarii care închiriază rezervoare
- Efectuarea formalităților vamale de import/export/tranzit
- Transport feroviar integrat al mărfii, de la punctul de origine până la destinația finală




Produse petroliere
Operațiuni
- Transvazare produse petroliere din vagoane cisternă cu ecartament normal în ecartament larg și invers
- Transvazare produse petroliere din nave în vagoane cu ecartament normal/larg și invers
- Descărcare/încărcare a vagoanelor cisternă (ecartament normal/larg) către/din rezervoare de stocare
- Rată de transvazare: 1.000 – 2.000 t/24h, în funcție de pompe și tipul produsului
- Descărcare/încărcare a navelor către/din rezervoare de stocare
- Rată de transvazare: în funcție de viteza pompelor navei
- Încărcare motorină, GPL și bitum în autocisterne
- Rată de încărcare: aprox. 24–28 camioane/24h, în funcție de produs
Infrastructură
- Rezervoare pentru motorină, capacitate totală: 20.000 m³
- 1 x rezervor motorină, capacitate 10.000 m
- 2 x rezervoare motorină, capacitate 3.000 m³ fiecare
- 4 x rezervoare motorină, capacitate 1.000 m³ fiecare
- Rezervoare pentru bitum, capacitate totală: 16.000 m³
- 5 x rezervoare bitum, capacitate 3.000 m³ fiecare
- 1 x rezervor bitum, capacitate 1.000 m³
- Rezervoare pentru gudron de huilă, capacitate totală: 20.000 m³
- 2 x rezervoare, capacitate 10.000 m³ fiecare
- Linie cu ecartament normal: 600 m
- Front operațional:
– motorină: 10 vagoane
– GPL: 6 vagoane
– gudron: 12 vagoane
– bitum: 3 vagoane
- Front operațional:
- Linie cu ecartament larg: 1.400 m
- Front operațional:
– motorină: 8 vagoane
– păcură: 10 vagoane
– GPL: 6 vagoane
– bitum: 3 vagoane
- Front operațional:
- Liniile de ecartament normal și larg sunt încalecate pe mai mult de 60% din lungime
Produse
Motorină, benzină, păcură, GPL, gudron de huilă, bitum, uleiuri minerale și alte produse petrochimice lichide.

Cereale
Operațiuni
- Transbordare cereale prin buncăr cu elevator fix, transportor cu lanț și bandă transportoare de 15 m
- Descărcare cereale din ecartament larg în camioane
- Descărcare cereale din ecartament larg în barje
Infrastructură
- Lungime utilă ecartament larg: 45 m
- Front operațional: 1 vagon
- Rată de transbordare: 800 t (aprox. 10 vagoane)/24h
Produse
Porumb, rapiță, grâu, soia, șrot de soda și altele

Realimentare nave (bunkering)
Operațiuni
- Realimentarea navelor de navigație fluvială cu un debit de până la 800 m³ / zi, cu o viteză maximă de 850 litri / minut
Infrastructură
- 3 dane, echipate fiecare cu câte un debitmetru
- Furtunuri de alimentare de 50 mm și 80 mm
Produse
Motorină Euro 5, marcată și colorată
Contact
Alin Balaș
Director General Adjunct Tehnic
Director General Adjunct Tehnic
Ciprian Roșu
Șef Punct de Lucru
Șef Punct de Lucru
Alin Balaș
Director General Adjunct Tehnic
Director General Adjunct Tehnic
Dan Gebaila
Director Tehnic
Director Tehnic
Viorel Scarlet
Director General Unicom Oil Terminal
Director General Unicom Oil Terminal
Marius Dulgheru
Director General Adjunct Unicom Oil Terminal
Director General Adjunct Unicom Oil Terminal
Alin Balaș
Director General Adjunct Tehnic
Director General Adjunct Tehnic
Iosif Horvath
Șef Punct de Lucru
Șef Punct de Lucru
Vasilică Moaca
Director Terminal
Director Terminal
TERMINAL INTERMODAL TEIUS
UNICOM TRANZIT DORNESTI TERMINAL
UNICOM TRANZIT HALMEU TERMINAL
Avansăm împreună!
Luați legătura cu noi pentru soluții personalizate de transport feroviar

