Halmeu

Centru feroviar de tranzit la frontiera dintre România și Ucraina

Situat în Halmeu, stație feroviară de frontieră și punct de trecere vamală între România și Ucraina

Prezentare generală

 

Terminalul Unicom Halmeu a fost construit de Grupul Unicom în anul 1999 ca un punct strategic de conexiune între fostele țări CSI, care utilizează ecartament larg, și țările europene care operează pe cale ferată cu ecartament normal.

Terminalul este situat în stația feroviară de frontieră și punct vamal feroviar dintre România și Ucraina. Terminalul Unicom dispune de acces feroviar atât pe ecartament normal, cât și pe ecartament larg, precum și de acces rutier pentru vehicule grele.

Terminalul se află la aproximativ 150 km de autostrada A3 (București – Borș) și la 40 km de viitoarea autostradă M3, care va conecta rețelele de autostrăzi din România și Ungaria.

 

Infrastructură

 

Suprafața terenului: 110,195 m2

Utilități

  • Electricitate (stație de transformare proprie)
  • Apă (puț propriu)

Facilități

  • Linii de cale ferată industrială cu o lungime totală construită de 3.416 m, din care
    • lungime ecartament normal: 1.744 m
    • lungime ecartament larg: 1.672 m
  • Patru depozite acoperite cu o suprafață totală de stocare de 1.350 m²
  • Cântar feroviar pentru vagoane cu ecartament normal și larg
  • Cântar pentru camioane
  • Acces feroviar (3 porți)
  • Acces rutier (2 porți)
  • Securitate 24/7
  • Sistem de supraveghere video
  • Sistem de iluminat

Servicii

  • Transvazare și depozitare produse petroliere
  • Transbordare și depozitare cereale
  • Transbordare și depozitare mărfuri vrac
  • Transbordare și depozitare mărfuri generale
  • Transport rutier de tip first-mile / last-mile al mărfurilor vrac de la terminal la punctul de încărcare/descărcare și retur
  • Efectuarea formalităților vamale de import/export/tranzit
  • Cântărire vagoane cu ecartament normal și larg
  • Cântărire camioane
  • Servicii de manevră feroviară pentru ecartament normal și larg
  • Transport feroviar integrat al mărfurilor de la punctul de origine la destinația finală

No items found.

Produse petroliere

Operațiuni

  • Transvazare produse petroliere din vagoane cisternă cu ecartament normal în ecartament larg și invers
  • Descărcare/încărcare a vagoanelor cisternă (ecartament normal/larg) în/din rezervoare de stocare
  • Rată de transvazare: aprox. 1.000 t / 24h
  • Încărcare autocisterne
  • Rată de încărcare: aprox. 24 autocisterne / 24h

Infrastructură

  • Un rezervor pentru ulei vegetal, capacitate: 7.000 m³
  • Două rezervoare pentru motorină, capacitate: 13.000 m³ fiecare
  • Linie feroviară ecartament normal: 238 m, front operațional: 100 m (aprox. 12 vagoane)
  • Linie feroviară ecartament larg: 238 m, front operațional: 100 m (aprox. 12 vagoane)

Produse

Motorină, benzină, ulei vegetal

Cereale

Operațiuni

Transbordare cereale cu sistem mobil RVM180:

  • Descărcare cereale din vagoane în camioane/vagoane
  • Lungime utilă linie ecartament normal: 90 m
  • Front operațional: aprox. 6 vagoane
  • Rată de transbordare: 1.100 t (16 vagoane) / 24 h

Transbordare cereale cu snecuri mobile EMD:

  • Lungime utilă linie ecartament normal: 15 m
  • Front operațional: aprox. 1 vagon
  • Lungime utilă linie ecartament larg: 15 m
  • Front operațional: aprox. 1 vagon
  • Rată de transbordare: 700 t (10 vagoane) / 24 h

Transbordare cereale prin buncăr cu elevator fix și bandă transportoare de 15 m:

  • Descărcare cereale din vagoane cu ecartament larg în camioane
  • Lungime utilă linie ecartament larg: 15 m
  • Front operațional: aprox. 1 vagon
  • Rată de transbordare: 1.200 t (16 vagoane) / 24 h

Transbordare cereale în depozit acoperit:

  • Stocare cereale în depozite acoperite
  • Lungime front operațional: 4 vagoane, din care unul în zona acoperită
  • Rată de transbordare: 1.100 t (16 vagoane) / 24 h
  • Capacitate de stocare: 560 t (8 vagoane)

Produse

Porumb, rapiță, grâu, soia, șrot de soia și altele

Mărfuri vrac solide

Operațiuni

  • Transbordare mărfuri solide din aproape toate tipurile de vagoane, atât descoperite, cât și acoperite
  • Depozitare mărfuri solide în spații deschise și în depozite acoperite

Infrastructură

  • 2 macarale portal cu cârlige de 12,5 t fiecare
  • Manipulator telescopic Manitou 3,5 t
  • Excavator pe roți Liebherr A902 Litronic, echipat cu graifer pentru lemn
  • 2 traverse de ridicare (12 t, 6 m), fiecare cu 2 brațe cu lanț și cârlig pentru mărfuri lungi și grele
  • Traversă de ridicare (15 t, 8 m) cu 2 brațe cu lanț, cârlig și sistem de manipulare cu 3 accesorii, cu deschidere de 6 m și 8 m
  • Dispozitiv de ridicare cu lanț (cu 2 brațe)
  • Graifer electrohidraulic pentru mărfuri vrac, capacitate 5 m³
  • Lungime utilă linie ecartament normal: 90 m
  • Lungime utilă linie ecartament larg: 90 m
  • Front operațional macarale: 90 m (aprox. 6 vagoane)
  • Rată de transbordare mărfuri vrac: aprox. 960 t/24 h

Produse

  • Țevi (dimensiuni diferite)
  • Țaglă/bare de oțel
  • Table de oțel
  • Sârmă laminată/bare și colaci
  • Fier beton
  • Mărfuri diverse, ambalate în big bags și paletizate
  • Materiale de construcții
  • Cărbune
  • Zgură
  • Minereu de fier
No items found.

Contact

Alin Balaș
Director General Adjunct Tehnic
Ciprian Roșu
Șef Punct de Lucru
Alin Balaș
Director General Adjunct Tehnic
Dan Gebaila
Director Tehnic
Viorel Scarlet
Director General Unicom Oil Terminal
Marius Dulgheru
Director General Adjunct Unicom Oil Terminal
Alin Balaș
Director General Adjunct Tehnic
Iosif Horvath
Șef Punct de Lucru
Vasilică Moaca
Director Terminal

Alte Terminale

O rețea națională de terminale amplasate strategic, adaptate cerințelor dumneavoastră

Avansăm împreună!

Luați legătura cu noi pentru soluții personalizate de transport feroviar