Dornești

Punct de acces feroviar transfrontalier între România și Ucraina

Situat în Dornești, o stație feroviară de frontieră și punct vamal de intrare între România și Ucraina

Prezentare generală

Terminalul Unicom Dornești, construit de Grupul Unicom în 2003, reprezintă un punct strategic de conexiune între fostele țări CSI, care utilizează ecartament larg, și țările europene cu ecartament normal. Situat la stația de frontieră și punctul vamal feroviar de intrare dintre România și Ucraina, terminalul beneficiază de acces feroviar pe ecartament normal și larg, precum și de acces rutier pentru vehicule grele, la doar câțiva kilometri de viitoarea autostradă A7, care va conecta Bucureștiul de Siret.

Infrastructură

Suprafață terenului: 56.560 m²

Utilități

  • Energie electrică (stație de transformare proprie)
  • Apă (puț propriu)
  • Facilități

    • Linii feroviare industriale cu o lungime totală construită de 2.893 m, din care:
      • ecartament normal: 1.467 m
      • ecartament larg: 1.426 m
    • Două depozite acoperite cu o suprafață totală de stocare de 1.900 m²
    • Cântar feroviar pentru vagoane cu ecartament normal și larg
    • Acces feroviar (1 poartă)
    • Acces rutier (3 porți)
    • Securitate 24/7
    • Sistem de supraveghere video
    • Sistem de iluminat

    Servicii

    • Transvazare și depozitare produse petroliere
    • Transbordare și depozitare cereale
    • Transbordare și depozitare containere
    • Transbordare și depozitare mărfuri vrac, generale
    • Transport rutier de tip first-mile/last-mile pentru mărfuri vrac și containere, de la terminal până la punctul de încărcare/descărcare și retur
    • Efectuarea formalităților vamale de import/export/tranzit
    • Cântărire vagoane cu ecartament normal și larg
    • Cântărire camioane
    • Servicii de manevră pentru vagoane cu ecartament normal și larg
    • Transport feroviar integrat al mărfurilor de la punctul de origine până la destinația finală
    No items found.

    Produse petroliere

    Operațiuni

    • Transvazare produse petroliere între vagoane cisternă cu ecartament normal și larg și invers
    • Descărcare/încărcare a vagoanelor cisternă cu ecartament normal/larg în/din rezervoare
    • Rată de transvazare: aprox. 1.500 t/24h
    • Încărcare în camioane
    • Rată de încărcare: aprox. 10 camioane/24h

    Infrastructură

    • Un rezervor pentru ulei vegetal, capacitate 3.000 m³
    • Două rezervoare pentru motorină, capacitate 1.000 m³ fiecare
    • Linie cu ecartament normal: lungime totală 305 m, front operațional 270 m (aprox. 20 vagoane)
    • Linie cu ecartament larg: lungime totală 295 m, front operațional 270 m (aprox. 20 vagoane)

    Produse

    Motorină, benzină, ulei vegetal.

    Cereale

    Operațiuni

    Transbordarea cerealelor cu 2 șnecuri mobile

    • Lungime utilă linie ecartament normal: 280 m, front operațional: aprox. 16 vagoane
    • Lungime utilă linie ecartament larg: 285 m, front operațional: aprox. 16 vagoane
      • Rată de transbordare: aprox. 1.500 t/24h

    Transbordarea cerealelor prin bunker cu elevator fix și bandă transportoare de 25 m

    • Lungime utilă linie ecartament normal: 320 m, front operațional: aprox. 20 vagoane
    • Lungime utilă linie ecartament larg: 225 m, front operațional: aprox. 15 vagoane
      • Rată de transbordare: aprox. 1.000 t/24h

    Produse

    Porumb, rapiță, grâu, soia și altele.

    Notă: Pe ecartamentul larg se pot descărca cereale din vagoane specializate pentru cereale, vagoane minerale și vagoane descoperite.

    Mărfuri în vrac și containere

    Operațiuni

    • Transbordarea mărfurilor solide din aproape toate tipurile de vagoane descoperite și acoperite, precum și a containerelor de diferite dimensiuni
    • Depozitarea mărfurilor solide în spații deschise și în depozite acoperite

    Infrastructură

    • Macara portal: Cârlig 1 – 50 t, Cârlig 2 – 12,5 t
    • Bară de ridicare pentru containere de 6 – 12 m, sarcină utilă 34 t
    • Bară de ridicare (20 t, 8 m) cu 2 brațe cu lanț și cârlig pentru mărfuri lungi și grele
    • Dispozitiv pentru role de oțel și sârmă bobinată, capacitate 25 t, tip „C25-1500”, pentru manipularea mărfurilor cu lungimea de până la 1.500 mm
    • Gheară electromecanică pentru mărfuri vrac, capacitate 5 m³
    • Lungime utilă linie ecartament normal: 305 m
    • Lungime utilă linie ecartament larg: 298 m
    • Front operațional macarale: 180 m (aprox. 12 vagoane)
    • Rată transbordare mărfuri vrac: aprox. 1.000 - 1.600 t/24h
    • Rată transbordare containere: aprox. 1 tren/24h

    Produse

    • Țevi (dimensiuni diferite)
    • Țaglă/bare de oțel
    • Table de oțel
    • Sârmă laminată/bare și colaci
    • Fier beton
    • Containere (20 ft, 40 ft)
    • Mărfuri diverse, ambalate în big-bags și paletizate
    • Materiale de construcții
    • Cărbune
    • Zgură
    • Minereu de fier
    No items found.

    Contact

    Alin Balaș
    Director General Adjunct Tehnic
    Ciprian Roșu
    Șef Punct de Lucru
    Alin Balaș
    Director General Adjunct Tehnic
    Dan Gebaila
    Director Tehnic
    Viorel Scarlet
    Director General Unicom Oil Terminal
    Marius Dulgheru
    Director General Adjunct Unicom Oil Terminal
    Alin Balaș
    Director General Adjunct Tehnic
    Iosif Horvath
    Șef Punct de Lucru
    Vasilică Moaca
    Director Terminal

    Alte Terminale

    O rețea națională de terminale amplasate strategic, adaptate cerințelor dumneavoastră

    Avansăm împreună!

    Luați legătura cu noi pentru soluții personalizate de transport feroviar